La vite e je plene di personis normâls che, sburtadis dal destin, a fasin robis straordenaris. Ogni tant mi vegnin i sgrisui pensant a trope fature, trop amôr, trop coragjo e tropis lagrimis che a son daûr a tante int. Vuê o posti un articul di pre Vigji Glovaz vignût fûr su la Vite Catoliche di stemane stade.

Lu fâs cuntun abraç a la Pati, a Massimo e ai doi lôr tesauruts: l'Olm di mont (che al à ancjemò di imparâ a là su pai cjariesârs!) e Sami.

La voie di vivi di Samuêl
di pre Vigji Glovaz

Sui doi agns i gjenitôrs a scomençarin a visâsi che Samuêl nol rivave a feveluçâ. Cul lâ dal timp il dubi si mudâ in ciertece e a tacarin a domandâsi ce fâ. Al cjaminave come ducj i frutins dal borc, al smalitave lis manutis cence polse, al cjalave cun doi vôi pinelâts di otubar, al sintive e al capive tant che pôcs de sô etât, al lassave che i pinsîrs i coressin a brene lavade pal cjâf, ma lis peraulis nol rivave a disniçâlis.
“Ce aial il frut?”, i domandarin i gjenitôrs ai miedis. E une rie di specialiscj i diagnosticarin: “Mancjave di mieline tai filaments che, partint dal çurviel, a puartin i comants par dut il cuarp e te centraline de fevele!”.
“No sintarin mai la vôs di Samuêl!”, a concluderin avilîts la sô mame, il papà e i nonos.
Prin che al les a scuele, però, Samuêl si cjatâ in cjase il plui biel regâl di chest mont: un fradi, fuart tant che l'olm di mont.
Al tacà la scuele a Faedis che, jessint piçule, a garantìs un sostegn seguitîf e familiâr. Samuêl, vuê, al à cutuardis agns e al è in tierce medie. Dutis lis buinoris, al monte su la machine de mame, al rive te scuele e al si met te companie, come ducj i fantacins.
Al scolte, al marche, al capìs, al fâs di cont e al resone, al cjamine e al gjolt, al rît e al vai come ducj, ma nol rive a fevelâ. Cun dut a chel al à une cjalade inteligjente e une intuizion fine che pôcs i stan a pâr.
Chê altre dì, te ore di talian, il professôr Mauro al à dât il compit a dute la classe: “Ce ti plasaressial vê di chei altris - chei di cjase, amîs, insegnants, … - che tu crodis di no vê o no vê avonde?”
O volti la sô rispueste peraule par peraule, par che no vedis di pensâ che o inventi di cjâf gno.

“Sì, o ai la combinazion di dius ce che voaltris o vês e che no savês di vêlu! Ven a stâi un cuarp che al fâs lis robis che i comande il çurviel: dôs mans che a disvidin un tapon cuant che o vês sêt o che a vierzin une puarte cuant che o sês stufs; dôs gjambis che a corin e a pedalin par lâ a cjatâ un amì, un amì par contâi tantis robis e po stâ a scoltâlu a pene finîts i compits. Tornâ a cjase e preparâ un panìn a gno fradi e domandâi a gno pari cemût che e va.
O bramarès vê di voaltris comprension e no compassion che o vedis di capî che jo no rivi, ma o pues, che o soi presint, ancje se o semei lontan. Mi volês ducj ben e us ai agrât, ma o volarès ancje sei durion, tirâsi pai dincj, contindi, fâ cualchi dispiet e burle.
Magari cussì no o ai capît che dâ ce che si sa di vê al è impussibil, ma jo o fasarai di dut par cjapâus come che e sês!”.

Devant di meracui come chescj une volte Gjesù al disè: “Ti benedìs, Pari, Signôr dal cîl e de tiere, che tu âs tignudis platadis chestis robis ai savints e ai inteligjents e tu ur es âs palesadis ai sempliçs. Sì, Pari, parcè che cussì ti a plasût a ti” (Mt 11,25-26).
Nissun miôr dal Vanzeli par pandi lis cjaladis altis di Diu, dai sempliçs e di Samuêl.
Dome cui che nol po gjoldi di ce che nus semee un dirit e une normalitât al fâs cressi la sensibilitât e la osservazion su lis robis di nuie de vite e la bielece dai afiets, tai rapuarts.
Se ducj o crodìn che Samuêl nol vedi peraulis, no je vere! Lui stes al è peraule: cu la sô finece, la sô voie di vivi, cui so dînus cetant biele che e je la vite e di gjoldile cun agrât.

0 coments: