Stemane passade al è stât assegnât al avocat udinês Adriano Nascimbeni il premi San Simon 2010 pal so romanç "Jo e Luzie un delit di paîs". La zurie e jere plui piçule di chês dai agns passâts, a jerin dentri Turello, Tolazzi, Marchetta (president de zurie) e il sindic di Codroip che però nol votave.

La motivazion dal premi e je stade che "Il romanç al va indenant cun lizerece a la leture e al presente moments di suspance che a rivin a tirâ dentri, no cate la mancjance di montaç tal contâ i fats. La lenghe e cor vie e a dâ colôr ai personaç che però no àn une definizion psicologjiche avonde marcade".
Al è ancje stât segnalât il romanç "O torni par te" di Stiefin Gasti.

La sensazion e je che chest colp, dopo il cuarantevot sucedût cu lis polemichis dal an passât, si sedi volût tirâ flât dant un segnâl di normalitât, cence la a movi masse pucis.
Al jere ancje di cualchi an che il premi nol vignive assegnât ae unanimitât.
Dal rest la zurie e jere su par ju la stesse e la formule e jere plui o mancul compagne, (ancje se chest an no si podevin presentâ contis ma si scugnive mandâ un romanç).

Il probleme atuâl dal premi al è chel di faturâ a intercetâ chel alc di "gnove leterature furlane" che e je e di no rivâ a stimolâle.
Al va ancje dite che se alc al madurirà dal dibatit dal an passât al volarà dal timp. Par progjetâ e scrivi un libri al vûl un grum di timp.

Gasti si è lamentât de modalitât di valutazion des oparis e il so pensîr si po lei sul so blog.

Nascimbeni al à dit di jessi vignût a cognossince dal premi dopo lis polemichis dal an passât, e di vê volût introdusi il gjenar noir inte leterature furlane.
Probabilmentri se al ves cognossût il premi, o se al ves let alc par furlan, al varès savût che intai ultins agns si è za scrit cualchi noir o zâl o cemût che si à voie di clamâlu. Par esempli i ultins doi vincidôrs dal San Simon o lis contis di Zâl par furlan di Spilimberc...
Ma in fin dai conts la colpe no je dome sô.
Il pont critic de cuestion al sta tal fat che ancje cuant che a son i libris no si lein. Cui che al scrîf al varès ancje di lei e la sensazion che o ai jo e je che su chest pont nol faledi dome il puar Nascimbeni.

1 coments:

  1. ILfurlanist ha detto...

    "Cui che al scrîf al varès ancje di lei e la sensazion che o ai jo e je che su chest pont nol faledi dome il puar Nascimbeni."


    APPLAUSI!!!!!!!