Cumò che il bum bum mediatic a si è spostât sul concet di esubar (la miôr batude su la cuestion e je chê di Altan che al dîs che in Italie a son 40 milions di esubars…) o ai voie di fevelâ su un dai slogans di mode intai ultins mês, ven a stâti chel de tolerance zero.

Il concet al è nassût cuintri i clandestins ma po dopo la idee si è slargjade. E alore tolerance zero cuintri i rom, cuintri i tifôs di balon violents, cuintri i laris e i spaçadôrs (se forescj, mi racomandi), cuintri i mussats e cuintri lis budiesis.
(No piert masse timp a contâ che il mussat tigri al è un imigrât clandestin che al veve di stâ a becâ la int a cjase sô invezit di vignî a puartâ vie il lavôr ai mussats nostrans).

Se o fos un predi o varès di sigûr tantis robis ce dî su la peraule tolerance, magari leade al concet di ce che al è diviers di nô (probabilmentri nome tolerâ il forest al è masse pôc…).
Ma al è miôr se jo o fâs il gno mistîr e alore o fevelarai un pôc de seconde peraule ven a stâi dal zero.

Il zero, tant che numar, al è un concet che ca di noaltris nol è simpri esistût. I romans no lu vevin, anzit i prins vêrs studis su di lui a son stâts fats in Indie cuant che ca di nô a jerin i Langobarts.
Il numar al è stât un sîs cent agns par vignî in Europe e al è rivât graziis ai araps.

Pe nestre civiltât al è stât impuartanton, cun lui a si son podûts scrivi i numars cul sisteme posizionâl (chel che o doprin vuê) e a si son podûts inventâ des manieris par fâ i conts une vore plui pratichis di chês di prime.

Ma nol baste, parcè che cul zero a si son podûts pensâ dute une serie di concets une vore sofisticâts. Il zero nol è simpri avuâl a nuie…, pensin ai numars negatîfs, a la temperadure cuant che la aghe si glace, ma ancje, restant ae temperadure, al zero assolût.

E dopo a son i calcui cul zero: se somant o gjavant zero a un numar no lu fasin gambiâ (si dîs che il zero al è neutri pe some e pe sotrazion), lis robis a gambiin moltiplicant e dividint par zero.
Se un numar moltiplicât par zero al fâs zero (che nol è mâl come risultât), il biel si à cuant che si divît un numar par zero, ca vie il risultât al pues no vê significât o, daur de suaze concetuâl dulà che o si cjatin, vêlu, e magari tocjâ il concet di infinît (calcolant il limit).

In sumis il concet di tolerance zero nol è par nuie banâl!

O dubiti che ducj i avocats che o vin in parlament e che nus comandin a vedin mai imagjinât dute cheste complessitât ma su une robe a saran dacuardi: cence i musulmans nô no varessin elaborât il concet di zero e alore disin ancje che se no fossin esistûts i forescj nô no varessin la tolerance zero!

3 coments:

  1. Anonimo ha detto...

    Se fos une tolerance zero, il concet al varès di stâ sul dibatit. Tantis voltis al jemple la bocje, al dure cualchi zornade, al fas scjas e po si dismentee e dut come prin.
    tal me lavôr il me capo lu à doprât par dî di fâ o no fâ un ciert lavôr. O i vin ridût daur e dut come prin.
    Mancul efiet dal nunzâ e plui tolerance. Il zero nome cuant e se al covente. Graziis.
    Jo o soi pal 0, (zero plui alc...).  

  2. Christian Romanini ha detto...

    Ben po crot! tu podevis ben disimi che tu jeris tu! :-)
    E bulo ancje il piçul! Saludilu!
    A la prossime! maman  

  3. il crot ha detto...

    No si sin fermâts masse parcè che o vevin premure e dopo o vevin pene incuintrât il nestri autôr di fumuts preferît.... ;-)