E sta vignint su une gjenerazion di furlans che no varà fat l'alpin. Aromai un dai "fondaments" de furlanetât nol esist plui. Al va dite che za di un biel pôcs di agns la robe e clopave. Prime par vie dai pompîrs dal dopo taramot, dopo cui obietôrs che a fasevin il servizi civîl. Fat al è che aromai di cualchi deceni no ducj i furlans a àn vût di puartâ il cjapiel cu la plume.

Ma di cuant che la leve obligatorie e je stade gjavade chê che e someave plui une leç di nature che un destin e je muarte li.

Chel dai alpins al è par sigûr un dai cuarps plui singolârs dal esercit talian. Il leam cul teritori di provignince dai soldâts nol à paragons in Italie. Jo robis similis lis ai viodudis dome in Gales e in Scozie cui reziments locâi che e an scombatût pal imperi britanic.

Une vore particolâr al è il leam che i alpins a tegnin fra di lôr dopo jessi tornâts civîi. Trops sono i paîs furlans cuntune cjase de associazion dai alpins par solit metude a puest di lôr?
Dut chest probabilmentri nol sarà plui.

Al di là des retorichis militaristis (e di chês antimilitaristis) no sai disi trop che al sarà un ben e trop che al sarà un mâl.

I furlans dut câs a esistevin ancje prime dai alpins e probabilmentri a esistaran ancje dopo.

3 coments:

  1. mt ha detto...

    Salve,

    un blog molto particolare, è bello mantenere vive le tradizioni.
    Pongo una domanda; che dialetto è?
    Ringrazio anticipatamente,  

  2. il crot ha detto...

    O ai gust che ti sedi plasût passâ par cavie.

    Naturalmentri o feveli la mê variant di furlan ma cuant che o scrîf o cîr di doprâ il standard. Inalore, tal mê câs, nol è tant just fevelâ di dialet! :-)

    Ti met il leam pe wiki taliane:  

  3. Anonimo ha detto...

    mandi